Jesienna pielęgnacja – cz. II czyszczenie felg

W tym wpisie opiszemy Państwu, w jaki sposób zadbamy o Państwa felgi. W ramach ciekawostki możemy zdradzić, że seria „Jesienna pielęgnacja auta” będzie miała swoje przełożenie na specjalny Pakiet Jesienny, który już niedługo pojawi się w naszej ofercie, wraz z ostatnim wpisem z tej serii.

Przejdźmy do tematu felg. Nasze koła, a raczej ich pielęgnacje możemy podzielić na dwie części: czyszczenie oraz zabezpieczenie. W naszym studiu staramy się zawsze wybrać najskuteczniejszy i najbardziej efektywny sposób pielęgnacji. W przypadku felg najlepszy będzie wspomniany w cz. I „Przygotowanie / Wprowadzenie” – demontaż. Po pierwsze doczyścimy w ten sposób wnętrze felgi, po drugie będziemy mieli większy komfort pracy. Warto też zaznaczyć, że usunięcie kół daje nam bardzo dobry dostęp do nadkoli. One też zbierają wiele zanieczyszczeń. Pielęgnacja ich bez usunięcia kół jest mało efektywna. Dla osób, które chciałyby samodzielnie spróbować podjąć się takiej pracy przypominamy o zasadach bezpieczeństwa, tj. rękawiczkach, masce ochronnej oraz
okularach. Będziemy za chwilę pracować z kwasami, więc ostrożność i czujność podkręcamy na maksa. Dla mocno zabrudzonych felg oraz wewnętrznych części proponujemy zacząć od kwasu. Deironizery sprawdzą się w dalszej części czyszczenia. Dla tych, którzy chcą spróbować sami propozycja, to CleanTech Clean Wheel. Silnie skoncentrowany produkt daje nam możliwość dobrania odpowiedniego stężenia, tak aby skutecznie oczyścić felge. Pamiętajcie, że zawsze zaczynamy od stężenia niższego kalibru. Tak polecamy zacząć również w tym przypadku. Ważna zasada, kiedy zaaplikujecie Państwo produkt oraz chcecie zmienić stężenie, pamiętajcie o osuszeniu powierzchni. Polecamy zrobić to również kompresorem. Zapobiegnie to nadmiernemu rozcieńczeniu, a przecież produkt jest już w gotowym stężeniu. U nas usługę z demontażem rozpoczynamy od doczyszczenia wnętrza silnym kwasem. Do zruszenia osadu posłuży nam bezpieczna szczotka. Do miejsc wymagających większej precyzji zastosujemy pędzelek celem rozprowadzenia preparatu oraz ruszenia brudu. Następnie produkt zostanie spłukany za pomocą wody pod ciśnieniem. Kiedy wewnętrzna część naszej felgi jest wolna od zabrudzeń zabieramy się za jej front, pamiętając przy tym o takich miejscach, jak otwory na śruby. Zazwyczaj w tych miejscach znajdują się właśnie
„szpilki” i zbiera się tam bardzo dużo zabrudzeń. Dla felg o dużym rancie zewnętrznym możemy zaproponować polerowanie tego właśnie elementu. Daje to widoczny efekt odświeżenia. Nie możemy jednak zapominać o czyszczeniu opony. To ona w pierwszej kolejności narażona jest na wszelkie warunki atmosferyczne. Używamy do tego celu dedykowanego preparatu oraz szczotki do opon. Kiedy koło jest zdemontowane zadbajmy o nadkole. Zróbmy coś więcej, niż zwykłe wypłukanie. Aktywna piana pomoże rozpuścić trwale wklejony brud, szczotka do nadkoli ułatwi jego usunięcie. Często nawet w sezonie letnim możemy wydobyć pozostałości poprzednich sezonów ukrytych w zakamarkach tych elementów.

Kiedy nasze felgi są już oczyszczone pędzelek oraz deironizer mogą posłużyć jako zestaw do szczegółowego doczyszczenia bez konieczności użycia kwasu. Pamiętajmy o tym, aby nasze felgi wycierać do sucha. Zapobiegnie to tworzeniu plam wodnych. Kiedy felga oraz opona zostały wyczyszczone, wtedy czas zabrać się za ich zabezpieczenie. Opony możemy
zabezpieczyć dressingiem płynnym lub wykorzystać preparat typu Tire Wax. Jest to twardy wosk zabezpieczający opony. Nadaje im ciekawy wygląd oraz pozwala długi czas cieszyć się właściwościami hydrofobowymi. Pamiętajmy, że do tej czynności również może posłużyć nam pędzelek. Przypominamy, że efekt na oponie naszego sąsiada i naszej może być różny po użyciu tego
samego preparatu, gdyż efekt wizualny mocno uzależniony jest od wyjałowienia opony, czyli częstotliwości dressingowania oraz stopnia doczyszczenia. Jeśli chodzi o felgi, to tak jak w przypadku każdego preparatu stosowanego na elementy lakierowane, przypominamy, iż odpowiednie odtłuszczenie pomoże lepiej związać produkt z zabezpieczoną powierzchnią. Tak jak w przypadku opon, na felgi można zastosować dedykowany twardy wosk, jednak tutaj wachlarz zabezpieczeń mamy znacznie większy. Zaczynając od wcześniej wspomnianych wosków, aż do powłok ceramicznych. Aplikacja tych zabezpieczeń nie należy do najłatwiejszych, wymaga też czasu oraz precyzji. Wyczyszczone i zabezpieczone koła oraz felgi możemy odłożyć na bok i zająć się kolejnym etapem naszej pracy. Korzystając z usług naszej firmy istnieje możliwość wybrania zabezpieczenia. Posiadamy ponad dziesięć rozwiązań topowych producentów w swojej ofercie.